ایمیل مارکتینگ
در اکثر زمینههای خدماتی یا صنعتی، رقابت سنگینی برای فروش و جلب رضایت مشتری وجود دارد. به همین خاطر شرکتها به بازاریابی روی میآورند. انواع و اقسام بازاریابی و مارکتینگ وجود دارد. رسانهها و فرصتهای فراوانی در طول چند سال اخیر برای پخش پیام به وجود آمده است. یکی از این رسانهها ایمیل و نامههای الکترونیکی است. ایمیل مارکتینگ یک بخش مهم از گسترش برند و افزایش فروش و درآمد است. اگر قدمهای درستی در این زمینه بردارید، میتوانید پتانسیل موجود را تبدیل به فروش کنید.
در این مقاله با مفاهیم کلی ایمیل مارکتینگ آشنا خواهید شد. همچنین با آشنایی بیشتر این امکان را خواهید داشت که یک استراتژی درست تدوین کنید تا بتوانید فروش سرویس یا محصولات خود را بیشتر کنید. با ما همراه باشید.
چرا باید به ایمیل مارکتینگ اهمیت بدهید؟
همانطور که اشاره کردیم راههای فراوانی برای تبلیغ یک محصول وجود دارد. در حال حاضر یکی از محبوبترین روشها استفاده از شبکههای اجتماعی و کمک گرفتن از اینفلوئنسر مارکتینگ است. اما همچنان با تمامی این تغییرات، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین شیوههای تولید سرنخ و وفادارسازی مشتری است.
ایمیل مارکتینگ به ۳ دلیل کلی مهم است:
- ایمیل بهترین راه ارتباطی است. طبق گزارش Statista حدود ۹۰ درصد شاغلین آمریکایی در طول روز و در طول ساعات کاری ایمیل شخصی خود را چک میکنند. همین باعث میشود که ایمیل مارکتینگ یک شیوه به روز برای ارتباط با مشتری باشد.
- لیست خود را دارید. اگر شرکت شما در یک شبکه اجتماعی فعالیت دارد، ممکن است که یک لیست مشخص فالوور داشته باشید. اما این لیست ممکن است از بین برود یا بازدهی خوبی نداشته باشد. در زمینه ایمیل تبلیغاتی شما یک لیست جامع از مشتریان احتمال و سرنخها دارید که میتوانید آن را تا ابد نگهداری کنید.
- بازدهی ایمیل بهتر است. محصولاتی که در ایمیلها معرفی میشود شانس بیشتری برای فروش دارند. باید اشاره کرد که بر اساس گزارش DMA ایمیل مارکتینگ سود بازدهی (ROI)۳۸۰۰ درصدی دارد. این رقم برای شبکههای اجتماعی یک سوم است. تمامی این آمار و ارقام به شما نشان میدهد که ایمیل بهترین گزینه برای فروش است.
پس اگر قصد دارید که یک شیوه تازه در زمینه بازاریابی و تبلیغات را انتخاب کنید، بهتر است که این اطلاعات را به خاطر بسپارید. ایمیل مارکتینگ یک شیوه تبلیغات ساده است که میتوان بازدهی خوبی را برای شرکت شما به وجود بیاورد.
حقایق و واقعیتها در مورد ایمیل مارکتینگ
برای تصمیمگیری نیاز به آمار و ارقام دقیق است. باید دیدی کامل و جامع داشته باشید و سپس تصمیم بگیرید. حال چه آمار و حقایقی در زمینه ایمیل مارکتینگ وجود دارد؟ این زمینه، زمینهای است که به خاطر دیجیتال بودن آن، دسترسی به آمار را ساده کرده است.

اما آمار و ارقام دیگری هم وجود دارد. در تقابل با شبکههای اجتماعی بهتر است نگاهی به آمار زیر داشته باشید:
- گزارش MarketingSherpa اعلام کرده که ۷۲ درصد مردم ترجیح میدهند که محصولات تبلیغاتی را داخل ایمیل مشاهده کنند و تنها ۱۷ درصد ترجیح میدهند که این محصولات در شبکههای اجتماعی تبلیغ شود.
- اگر دکمه به اشتراکگذاری شبکههای اجتماعی را داخل ایمیل قرار دهید، نرخ تبدیل کلیکها ۱۵۸ درصد افزایش خواهد داشت.
- مشترکین ایمیل شما ۳ برابر دیگر مشترکین، محتوای شما را به اشتراک میگذارند.
- ایمیل در زمینه جذب مشتری، ۴۰ درصد کارآمدتر از فیسبوک و توییتر است.
- یک ایمیل ۶ برابر شانس بیشتری برای جذب کلیک نسبت به توییتر دارد.
- به صورت میانگین، ایمیل ۳ برابر بیشتر از شبکههای اجتماعی برای شما سفارش ثبت خواهد کرد.
- ۹۰ درصد مردم ترجیح میدهند که اخبار و به روزرسانی یک شرکت را از طریق ایمیل دریافت کنند و تنها ۱۰ درصد خواستار دریافت آن از طریق فیسبوک هستند.
- ۹۹/۰۸/۲۵