اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟
اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی است که در فضای اینستاگرام اجرا میشود.
این نوع بازاریابی در اینستاگرام به روشهای متفاوتی اجرا خواهد شد. همانطور که میدانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را جهت تبلیغات آنلاین فراهم کردهاند.
اخیرا تغییرات فراوانی در بستر شبکههای اجتماعی ایجاد شده است که این تغییرات سبب شده است که بستر اینستاگرام تبدیل به بستری محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی بشود .
اما نکتهای که حائز اهمیت است این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرار گیری عکسهای شما نیست.
ابزارهای اینستاگرام
حضور روز افزون این قبیل از شبکههای اجتماعی باعث شده که بحثهای مالی مانند تبلیغات نیز مورد توجه قرار بگیرد؛ به طور مثال، اینستاگرام مارکتینگ یکی از روشهای درآمد زایی جدید و پربازده است که امروزه از طریق کاربران پر فالوئر پیگیری می شود.
اینستاگرام با وجود ابزارهای مختلفی که دارد، میتواند به خوبی در مبحث مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد؛ برخی از این ویژگیها شامل استوری، ویدیوی زنده، هشتگ و … می شوند که بستر لازم را برای بازاریابی و تجارت آنلاین را فراهم می کنند.
این ابزارها نیازمند معرفی صحیح و کاربردی می باشند تا اینستاگرام مارکتینگ به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
۱-برند دار
۲-اجتماعی
هشتگ های برند شده سبب می شود پست های اینستاگرامتان اغلب توسط افرادی که شما را می شناسند شناسایی شود و شما را راحت بیابند
.هشتگ های اجتماعی نیز توسط کاربران اینستاگرام تولید می شوند تا بتوانند روی یک موضوع تمرکز کرده و به راحتی آن را دنبال نمایند .
استوری
این بخش این امکان را برای شما فراهم می آورد که به صورت مستقیم با مخاطبان و کاربران خود ارتباط داشته باشید
. نکته ای که در مورد این استوری ها می توان ذکر کرد این است که این استوری ها تا مدت زمان زیادی فعال هستند و حذف نمی شوند .
استوری ها به شما کمک می کنند که مخاطب ها و فالوور های شما افزایش بیابد و بحث برندینگ شما همیشه پر تکاپو باشد چرا که به واسطه استوری می توانید به میزان زیادی در فید های فالوور هایتان دیده شوید
.همچنین قبلا برایتان مقاله ای عالی در جهت چگونگی برندسازی آماده کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.
میزان استوری ها اگر بیشتر باشند می توانید بیشتر مخاطبانتان را جذب کنید .
نمایش ویدئوهای زنده
اینستاگرام محلی برای پخش ویدئوهای زنده است . همه افراد تمایل دارند ویدئوهای زنده را در شبکه ای با دسترسی آسان مثل اینستاگرام ببینند .
اینستاگرام اصولا مکانی برای دسترسی به لحظات خاص است حال اگر شما به جای یک تصویر بتوانید یک ویدیو زنده با کیفیت بالا در مورد محصولات خود به گونه به اشتراک بگذارید که افراد بسیاری جذب شوند و با خدمات شما آشنا شوند می تواند تاثیر فوق العاده ای برای شما داشته باشد .
Biography (بیو)
در زیر نام پروفایل صفحه اینستاگرام هر شخص، می توان متنی را به عنوان بیوگرافی (بیو) نوشت که برای شناخت بهتر صفحه تجاری شما خواهد بود.
اگر در نوشتن بیو دقت کنید و تعریف خوبی از خود و محصولات ارائه شونده در آن داشته باشید، آنگاه می توانید به موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ نزدیک شوید.
تگ لوکیشن
اگر می خواهید شناخت بهتری نسبت به عکس یا فیلم بارگذاری شده به مخاطب دست پیدا کند؛ می توانید از ابزار تگ لوکیشین استفاده کنید؛ بدین ترتیب عکسها و ویدیوهایی که محصولات مربوط با موقعیت جغرافیایی خاص را تبلیغ می کنند، می شود با مشخص کردن مکان آن در قسمت لوکیشن، برای مخاطبان معرفی کرد.
این راه سبب می شود که دنبال کنندگان صفحه شما، اعتماد بیشتری به آن پیدا کرده و حس بهتری نسبت به عکسها و ویدیوهای شما پیدا کنند.
کسب درآمد از اینستاگرام
تبلیغ در استوری
یکی از روشهایی که میتوانید از آن کسب درآمد داشته باشد، گرفتن تبلیغات از دیگر برندها میباشد. زمانی که پیج شما بازدید بالایی داشته باشد
همین طور اکثر فالوورهای پیجتان واقعی باشند، برندهای معروف برای تبلیغ کارشان از پیج شما استفاده خواهد کرد. شما هم در قبال تبلیغ کردن این برندها در قسمت استوری وجهی دریافت خواهید کرد.
دریافت پورسانت از فروش محصولات
یکی دیگر از روشهایی که برایتان درآمدزا میباشد، فروش محصولات به صورت اینترنتی است.
در این باره قابل به ذکر است که حتی شما میتوانید با یکی از برندهای معروف که محصولاتی خوبی ارائه میدهند، همکاری کنید و در قبال هر فروش، پورسانت دریافت کنید.
برای این کار شما نیازمند پیج خوب مربوط با کار دارید که باید با تولید محتوای مناسب، انتشار تصاویر با کیفیت، پست کردن ویدئو کوتاه از محصولات و دیگر روشها، فروش محصولات را افزایش داده و در نهایت پورسانت بیشتری خواهید گرفت.
مدیریت پیج برندهای معروف
پشت هر پیج پر بازدیدی، وقت زیادی صرف شده تا به این مرحله رسیده است. برای اینکه پیج خوبی داشته باشید ابتدا باید بخش مدیریتی خود را افزایش دهید.
بسیار از پیجهای اینستاگرام هستند که در حیطه کاری خود نیازمند فردی برای اداره خوب پیج اینستاگرام دارند.
پس بهترین بازه زمانی برای کسب درآمد در این زمینه برایتان فراهم میباشد.
البته توجه داشته باشید که اینگونه پیجها به دنبال فردی میگردند که به صورت حرفهای پیجشان را مدیریت کند.
پس زمانی در این مسیر قدم بردارید که به مهارتهای لازم را به خوبی کسب کرده باشید.
الگوریتم و نظم تولید محتوای اینستاگرام
برای اینکه در بازاریابی خود موفق باشید باید نظم خاصی را برای پست گذاری خود رعایت کنید.
نه تنها محتوای بارگذاری شده توسط شما باید آنقدر جذاب باشد که مخاطب را برای دیدن آن ترغیب کند؛ بلکه باید نظم و پیوستگی در مطالب شما رعایت شود.
هر چقدر در تولید محتوا خاص تر عمل کنید؛ سهم شما از بازار اینستاگرام مارکتینگ بیشتر خواهد بود.
محتوای خاص برای مشتری خاص
گاهی در اینستاگرام محتواهایی قرار داده می شود که صرفا مخصوص افرادی خاص است .
از این شیوه می توانید برای تعیین جامعه هدف کسب و کارتان استفاده کنید .
اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام که گاهی به اصطلاح سئو اینستاگرام خوانده می شود به معنی استفاده از ترفند هایی برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است که از جمله ابزار های آن افزایش فالوور است .
بازاریابی در اینستاگرام اغلب در قسمت اکسپلور اینستاگرام انجام می شود .
اکسپلور اینستاگرام قسمتی است که پست ها را پیشنهادی را به کاربر نشان می دهد .
ویژگی هایی که در این قسمت ذکر شده کمک می کند که اینستاگرام مارکتینگ عالی داشته باشید .
اینستاگرام مارکتینگ ابزاری جهت فروش و بازاریابی بیشتر است .
- ۹۹/۰۸/۲۴