پرستاری

پرستاری در منزل

پرستاری

پرستاری در منزل

  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست این­گونه پاسخ می­‌دهد:

«دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود».

طبق این تعریف،دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۹۸۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

دیجیتال مارکتینگ چیست

بنابراین در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارهای دیجیتال مطرح است، نه فقط اپلیکیشن‌­ها و موتورهای جستجو و … بنابراین دیجیتال مارکتینگ می‌­تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین.

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌­شود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق­تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌­کنید و هرکدام از کمپین‌­های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما می­‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می­‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق­‌تر بوده تا دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می­‌شود هزینه‌­ها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • کوتاه‌کننده‌ی لینک
  • چت آنلاین
  • آنالیز و تحلیل داده

    پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید. پلتفرم‌های داخلی و خارجی مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند به بهبود کمپین شما بسیار کمک کند. با تحلیل درست، بازدهی کمپین‌تان را افزایش دهید و کمپین‌های بهتری اجرا کنید. در ادامه به بررسی دو ابزار پرکاربرد آنالیز و تحلیل دیتا می‌پردازیم :

  • چرا بازاریابی دیجیتال؟

    حتما از تعداد افرادی که از موبایل های خود برای انجام کارهای روزمره شان استفاده می کنند خبر دارید؟ البته دقیقا نه ولی حدودا می دانید. اگر یادتان باشد قبلا در هر خانواده ای فقط پدرها تلفن همراه داشتند. آن هم یک تلفن همراه خیلی ساده! ولی الان قضیه فرق کرده و هر نفر از اعضای یک خانواده حتما مجهز به یک گوشی تلفن همراه است. آن هم از نوع هوشمندش. با گسترش شبکه های اجتماعی و میزان محبوبیت آن ها در کشور ما هم استفاده از تلفن های همراه هوشمند در کشور ما چندین برابر شد.

    خب این یعنی چه؟ هر کجا که سیل عظیمی از افراد وجود دارند مسلما بهترین جا برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات است. دیجیتال مارکتینگ هم یعنی همین! یعنی استفاده از ابزارها و رسانه های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات شما.

  • معایب ابزارهای آفلاین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    اگر بخواهیم از ابزارهای آفلاین دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم اولا هزینه بسیار بالایی دارد و ثانیا به هیچ وجه نمی تواند برای ما هدفمند باشد. منظور از ابزارهای آفلاین در دیجیتال مارکتینگ استفاد از تبلیغاتی تلویزیونی، رادیویی، تلفنی و تبلیغات گسترده محیطی است.

    این نوع تبلیغات به هیچ وجه برای ما بازدهی خوبی نخواهد داشت. به طور کلی انتقال پیام از طریق این رسانه ها برای مخاطب هدف ما تقریبا غیرممکن است. به عنوان مثال اگر بخواهیم تبلیغات کسب و کارمان را که خیلی هم تخصصی است و مخاطب هدف خاص خودش را دارد در تلویزیون انجام دهیم تبلیغ ما برای هرکسی که پای تلویزیون نشته است نمایش داده می شود و این به هیچ عنوان هدفمند نخواهد بود.

    هرگز نمی توانید از طریق تبلیغات تلویزیونی پیام مشخصی را برای گروهی از مخاطبان هدف خود ارسال کنید. مثلا اگر شما قبلا محصولاتی را به گروهی از افراد فروخته اید دوباره نمی توانید برای آن ها پیام سفارشی شده جهت فروش مجدد محصولات تان با تخفیف ویژه ارسال کنید!

    نکته بعدی در استفاده از رسانه های آفلاین دیجیتال مارکتینگ سنجش بازدهی تبلیغات است. به عنوان مثال اگر شما همزمان بخواهید از تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد های داخل شهر استفاده کنید سنجش میزان بازخورد برای شما بسیار سخت خواهد بود. مثلا نمی توانید بفهمید به طور میانگین چند نفر از تبلیغات تلویزیونی و چند نفر از تبلیغات بیلبوردی داخل شهر مشتری شما شده اند؟ این نکته منفی باعث می شود هیچوقت ندانید چقدر از بودجه ای که برای تبلیغات صرف کرده اید برای شما سود داشته است.

  • مزایای دیجیتال مارکتینگ نسبت به دیگر روش ها چیست؟

    دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین نوع پیشرفته ای از بازاریابی و جذب مشتری است که با کمک گرفتن از ابزارهای دیجیتال پروسه جذب مشتری، فروش و وفادار سازی مشتری را برای ما بسیار آسان می کند. در دیجیتال مارکتینگ هر آن چیز که از مشتریان مان نیاز داشته باشیم در اختیار ماست. به طور کامل می توانیم رفتار آن ها را آنالیز کنیم و متوجه شویم که دقیقا آن ها چه می خواهند.

    به عنوان مثال مرحله اول در دیجیتال مارکتینگ بررسی نیاز مشتریان هدف ماست. در این مرحله که با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود ما سعی می کنیم بفهمیم مشتریان ما دقیقا چه می خواهند. مثلا اگر ما یک فروشگاه اینترنتی موبایل داریم باید جست و جوی مشتریان مان در اینترنت را شناسایی کنیم. مثلا افراد زیادی به جای خرید گوشی موبایل عبارت “خرید گوشی سامسونگ گلکسی A50 سفید دو سیم کارت” را جست و جو می کنند. این دقیقا همان اطلاعاتی است که ما باید از آن ها باخبر باشیم. با استفاده از ابزارهای دیجیتال مربوط به آنالیز کلمات کلیدی می توانیم این اطلاعات را بدست آوریم و آن ها را دسته بندی کنیم.

    این فقط یک مثال ساده از هدفمندی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین بود! به طور کلی دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کارها هدفمند خواهد بود. حال اگر به این اطلاعات ارزشمند دسترسی پیدا کنیم می توانیم تبلیغات خود را بسیار هدفمندتر انجام دهیم. به عنوان مثال اگر بخواهیم محصولی از فروشگاه اینترنتی خود را بفروشیم می دانیم که دقیقا مشتریان چه چیزهایی جست و جو می کنند و ما هم می توانیم با تمرکز روی آن ها نیاز اصلی مشتریان را شناسایی کنیم و به بهترین نحو برطرف شان کنیم.

  • معرفی ابزارهای بازاریابی دیجیتال

    1.وب سایت مارکتینگ (Website Marketing)

    2.بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو

  • (SEO)3.بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • 4.شبکه های اجتماعی (Social Media)
  • 5.بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • 6.بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)
  • 7.بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing)
  • 8.تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement)
  • 9.بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)
  • 10.پوش نوتیفیکیشن (Push Notification)
  • مفهوم بازاریابی درونگرا و برونگرا چیست؟

    به طور کلی همه ما از دو نوع روش بازاریابی اینترنتی استفاده می کنیم که آن دو بازاریابی برونگرا و درون گراست. خب حالا این یعنی چی؟ ما باید از کدامیک استفاده کنیم؟

    بازاریابی برونگرا در یک کلام یعنی ما به سراغ مشتری برویم! هر وقت صحبت از بازاریابی برونگرا می شود یاد مغازه های گمرک و منیریه می افتم. هر وقت از آن جا رد شده ام خیلی از مغازه دارها به زور دست مشتری را میگیرند و به داخل مغازه می آورند. در بازاریابی برونگرا دقیقا همین کار را می کنند. مثلا شما موقع تماشای فیلم مورد علاقه تان از تلویزیون بین آن آگهی پخش می شود و تبلیغاتی را نمایش می دهند که شاید از دیدن آن ها خوشتان نیاید. بازاریابی برونگرا در فضای آنلاین هم مثل انواع تبلیغات اینترنتی (رپورتاژ آگهی، تبلیغات گوگل ادز و همسان) است.

    اما بازاریابی درونگرا یعنی ما کاری کنیم که مشتری سراغ ما بیاید. مثل استفاده از بازاریابی محتوا. استفاده از بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش هایی است که ما کاری کنیم مشتری خودش سراغ ما بیاید. در واقع در بازاریابی درونگرا که به آن بازاریابی ربایشی هم می گویند ما کاری می کنیم که مشتری خودش ما را پیدا کند و به سمت کسب و کار ما جذب شود. در قدم های بعدی باید با آن ارتباط برقرار کنیم، نیاز اصلی اش را شناسایی کنیم و به او پیشنهاد ویژه خود را بدهیم.

    این روش بهترین روش برای جذب مشتریان است. دیگر زمانه تبلیغات اینترنتی به سر آمده است. مشتریان دیگر روی تبلیغات کلیک نمی کنند. مشتریان برای رفع نیازشان خودشان دست به کار می شوند تا نیازشان را با جست و جو در اینترنت رفع کنند. اینجاست که ما به جای هزینه کردن برای تبلیغات باید روی کیفیت محتوای مان در وب سایت و شبکه های اجتماعی مان هزینه و تمرکز کنیم

  • ۹۹/۰۸/۲۰
  • artan ahadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی