اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
از سال 2010 که اینستاگرام پا به عرصه حضور انقلابی در شبکه های اجتماعی به وجود آمد.
جای تعجب ندارد که بسیاری از متخصصان بازاریابی رسانه ای در برندهای مطرح پوشاک و شرکت های بزرگ آرایشی به سراغ فرصت های بازاریابی در اینستاگرام آمده اند چرا که 22 درصد نسل هزاره از این پلتفرم جدید استقبال کرده اند.
از سال 2010 که اینستاگرام پا به عرصه حضور گذاشت انقلابی در شبکه های اجتماعی به وجود آمد.
جای تعجب ندارد که بسیاری از متخصصان بازاریابی رسانه ای در برندهای مطرح پوشاک و شرکت های بزرگ آرایشی به سراغ فرصت های بازاریابی در اینستاگرام آمده اند چرا که 22 درصد نسل هزاره از این پلتفرم جدید استقبال کرده اند.
.با وجود این حقیقت که تجارتی که محصول و یا خدمات خود را با ارائه تصویر به مخاطبان خود معرفی کند از شانس بیشتری در رونق و سودآوری برخوردار است
اما هنوز متخصصانی در زمینه فروش وجود دارند که به اهمیت شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام پی نبرده اند
تمرکز خود را با این پیش فرض که مخاطبان آنها در این شبکه ها حضور ندارند
برای ارتقای کیفی تجارت خود روی فاکتور های دیگر متمرکز می کنند
. ما در ادامه با هدف راهنمایی شما برای بهره مندی از بازاریابی اینستاگرام به بررسی دلایل استفاده از فرصت های موجود در این پلتفرم می پردازیم
بازاریابی دراینستاگرام یعنی چه؟
بازاریابی در اینستاگرام این فرصت را در اختیار صاحبان تجارت ها می گذارد
که با مشتریان و مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند.
پیشنهاد های تجاری خود را به گوش مخاطبان خود برسانند. این پلتفرم در سال های اخیر با استقبال زیاد صاحبان تجارت ها روبرو شده است.
تجارت ها برای به نمایش گذاشتن رویکرد های تجاری و همینطور برای استخدام نیروی کار از این فضا استفاده می کنند.
گذشته از این صاحبان مشاغل از طریق این پلتفرم با مخاطبان خود ارتباط تنگاتنگی برقرار می کنند.
. با استفاده از قابلیت اشتراک گذاری تصاویر تجارت ها این فرصت را خواهند داشت
تا تصاویر محصولات خود را در کیفیت های بالا به معرض نمایش بگذارند.
.در کنار قابلیت هایی همچون لایک کردن و یا دنبال کردن که در شبکه های اجتماعی دیگر نیز مشاهده شده است
این پلتفرم قابلیت تازه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد.
ک
اربران می توانند با استفاده از قابلیت ویرایش عکس که برای اولین بار درون یک نرم افزار این چنینی نهادینه شده است.
تصاویر خود را ویرایش کنند و یا فیلتر های مورد نظر خود را روی عکسهای خود اعمال کنند.
. این ابزار ها در کنار حضور 22 در صد از جمعیت نسل هزاره این نرم افزار را تبدیل به فضای خوبی برای بازاریابی کرده است.
تدوین برنامه بازاریابی اینستاگرام یک فعال تجاری که سابقه کار در شبکه های اجتماعی را در پرونده خود داشته باشد به خوبی می داند که قبل از وارد شدن به یک پلتفرم جدید باید برنامه مدون و یا استراتژی منحصر به فردی در نظر داشت.
مخاطبخود را شناسایی کنید.
اهداف تجارت خود را مشخص کنید.
وظیفه اعضای تیم را در این پلتفرم مشخص کنید.
تم اینستاگرام خود را تعیین کنید
ماهیت برند خود را مشخص نمایید.
از استوری ها بهره ببرید.
تقویمی در فضای این شبکه قرار دهید.
تحلیل های مربوط به صفحه خود را مرتب بررسی کنید .
یک مثل قدیمی می گوید هرچه سخت تر کار کنید، نتایج بهتری می گیرید.
. من تشخیص دادم که این مثل نادرست است: هر چه قدرت نفوذ شما بیشتر باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت.
به عنوان بازاریاب، نیازمندیم که هوشمندانه تر کار کنیم به جای اینکه سخت تر کار کنیم.
- ۹۹/۰۸/۲۰